Za pět let budeme prodávat každé druhé Volvo s elektrickým pohonem

4. února 2021

foto: Tomáš Binter

Poprvé se odstěhoval za šéfovskou pozicí do ciziny a od počátku se utkává s covidovou situací. „Musíme být kreativní a vymýšlet, jak dělat svou práci bez ohledu na komplikace,“ říká Alican Emiroglu, který nově vede české zastoupení Volva. Mluví o plánech na tuzemském trhu i o globální elektrické strategii značky.

Převzal jste vedení českého zastoupení Volva na počátku listopadu uprostřed vrcholné covidové krize. Nepřipadáte si trochu jako smolař? Určitě by se dalo představit i lepší startovní období…

Ano, je to trochu smůla. Pro poznávání nových kolegů a sladění se s celým týmem by určitě jiné časy byly vhodnější. Nicméně situace je taková, jaká je, nejen v Česku, ale po celém světě, a je třeba se s tím vyrovnat. Nemá smysl si stěžovat, to nám nepomůže. Musíme se snažit hledat kreativní řešení, která nám pomohou dělat dobře naši práci bez ohledu na koronavirovou situaci.

Jak dlouho dopředu jste věděl, že zamíříte do Česka?

Nabídku jsem dostal začátkem léta, proběhla nějaká jednání a začátkem září bylo definitivně rozhodnuto, že zamířím do Prahy.

Sledoval jste během té doby vývoj v naší zemi?

Samozřejmě jsem se zajímal o to, co se v Česku děje. Z profesního hlediska to zase tak velká novinka nebyla. Ve své minulé pozici jsem měl na starost importéry Volva v mnoha zemích Evropy. Do regionu EMEA (Europe, Middle East, Africa) patří i Česká republika, takže jsem měl poměrně detailní informace o číslech, vývoji trhu a ostatních záležitostech, které s tím souvisejí.

foto: Tomáš Binter

Jaké pro vás byly hlavní argumenty pro a proti přijetí pozice v Česku?

Žádné argumenty proti jsem ani neměl. A těch pro byla celá řada. Jednak to byl služební postup a nová výzva, stát se managing directorem pro určitou zemi. Navíc jsem vždy slyšel samé dobré zvěsti o českém týmu Volva, o celé zemi, místním automobilovém trhu i našich partnerech. Takže to bylo ve skutečnosti velmi snadné rozhodování.

Je to váš první dlouhodobý pracovní pobyt v jiné zemi?

Ano, měl jsem sice na starosti spolupráci s řadou různých zemí a často jsem je navštěvoval, ale tentokrát poprvé je to trvalé usazení v jedné zemi. A i to je pro mě velmi zajímavá a nová zkušenost.

XC40 táhne, u sedanů a kombi chceme přidat

Zatímco celý český automobilový trh klesl podle statistik o 19 procent, u Volva to bylo 14 procent. Dá se tento výsledek hodnotit jako relativně úspěšný?

Podpořte Reportér sdílením článku