Bez podpory vlády přechod na elektrická auta neurychlíme
30. dubna 2021
Bez podpory vlády přechod na elektrická auta neurychlíme
30. dubna 2021
Bez podpory vlády přechod na elektrická auta neurychlíme
Zariskovali jsme a díky tomu máme pro zákazníky dost aut, komentuje letošní nárůst prodejů Aleš Novák, šéf českého zastoupení Seatu. Se svou druhou značkou Cupra chce oslovit klienty, kteří touží po originálních vozech. Do konce roku jim nabídne i „pořádný elektrický sporťák“.
Pevně věřím, že ano, byť ta cesta bude ještě dlouhá. Myslím ale, že většina značek už v globálním měřítku udělala velký krok k tomu, aby se situace postupně začala vracet k normálu.
Prvním a zásadním krokem bude samozřejmě ukočírování covidové pandemie. Následně pak příprava subdodavatelských řetězců k tomu, aby byly schopny zásobovat ve větším tempu jednotlivé výrobce.
Historicky ano, v letech 2014 a 2015 jsme dokonce v celoročním pořadí prodejů skončili na desátém místě. Nicméně letošní pozice je nejlepší ve srovnání se všemi roky, které mohu porovnat.
V podstatě obojí. Loni jsme na začátku roku dopláceli na to, že jsme neměli k dispozici dostatek vozů. A když se situace zlepšila a my bychom měli co nabízet, přišel koronavirus. V tu chvíli se situace výrazně zbrzdila, a to nejen u nás, ale na celém trhu.
Plánování výroby většinou probíhá s předstihem, zpravidla půl až tři čtvrtě roku dopředu. Ale i přes tento odstup se mnohdy stává, že se nepodaří naplnit výrobu tak, jak bychom si my přáli. Vstupují do toho nečekané faktory, jako je třeba právě koronavirus, ale také stávky, výpadky u dodavatelů a podobně.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.