Musíme to rozhýbat, říká šéf maratonu o závodech i o celé české společnosti
24. května 2021
24. května 2021
Přišel na rok a čtvrt o veškeré hromadné závody. Nesložil ruce do klína a začal vymýšlet novinky. Tu největší předvede v neděli 30. května – týmový maratonský závod. Promotér Carlo Capalbo chce do dálkových běhů přinést atraktivní prvky a nové hodnoty. Rozhýbat podle něj ovšem nepotřebují jen maratony, ale také široká veřejnost.
V roce 2019 se na území Česka zúčastnilo našich závodů přes 101 tisíc běžkyň a běžců. Loni samozřejmě žádný, letos to bude první stovka nebo o něco více při pražském maratonu, který ale bude jen pro elitní závodníky.
V roce 2019 jsme měli celkový obrat naší skupiny zhruba 220 milionů korun, čtyřicet procent z toho tvořilo startovné. V roce 2020 jsme do března ještě za startovné nějaké peníze utržili a toto startovné využijí běžci letos, až se, doufejme, budou závody konat. Ale těm zase, pochopitelně, neprodáme už žádné startovné letos.
Zhruba třetinu představovaly různé vládní programy pomoci, třetinu úspory na všem možném a třetinu jsme pokryli z rezerv, které jsme měli z minulých let.
Se sponzory a partnery máme velmi blízké vztahy. Jsou to často firmy, které s námi pracují už pětadvacet let. Své příspěvky při nekonání závodů pochopitelně omezili, ale zůstali s námi.
Za pětadvacet let se vytvořilo něco jako rodina. Sponzoři jsou s námi tak dlouho proto, že se snažíme pořád inovovat a nacházet pro ně nové a zajímavé příležitosti. A také máme velký zásah, sto tisíc lidí ročně s námi běhá, ale čtyři sta tisíc jich projde našimi akcemi – přijdou fandit, navštíví naše akce „running expo“ před jednotlivými závody, přijdou na rodinné běhy a podobně. To už je velmi slušný zásah.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.