Nabízíme milion výrobků od tisícovky obchodníků, říká šéf tržiště na Mallu
24. listopadu 2020
24. listopadu 2020
Tržiště Mallu, kde své výrobky mohou prodávat obchodníci v rámci partnerského prodeje, za letošní rok významně nabobtnalo. Představuje už třicet procent z veškerých prodejů přes Mall. Zároveň ale začal internetový obr více prosívat prodejce, kteří u něj jsou, aby dodržovali určitou kvalitu a úroveň prodejů. Měsíčně jich dvě stě nabereme, ale padesát až sto skončí, uvádí ředitel programu Mall Partner Jakub Kováč.
Když jsem před rokem a půl přišel, partnerů byly desítky. Nyní máme přes tisíc partnerů v Česku, 1 500 v celém regionu. Nabízejí zhruba milion produktů. Nyní nabíráme přes dvě stě partnerů měsíčně. Ale nějaké zase vypínáme, musí dodržovat určitá kvalitativní kritéria, když prodávají pod značkou Mall. Takže v čistém vyjádření nám měsíčně přibude asi sto až 150 partnerů.
Když začala první vlna covidu, nabírali jsme i více než dnes, dvě stě padesát až tři sta partnerů měsíčně. Ale hodně z toho byli malí obchodníci, kteří se zapojovali ručně. Máme rozhraní, kam se můžete zalogovat, vystavit produkty a sám si prodej spustit, jde to do 24 hodin. Tenkrát byla velká poptávka, hodně prodejen bylo zavřených. To s koncem první vlny trochu ustalo a poměr se otočil. Dnes se napojují spíše větší firmy, většinu objednávek dělají ty středně velké.
Českých obchodníků na internetu je zhruba čtyřicet tisíc, ale reálně použitelných je deset až dvacet tisíc. Takže stále máme jen nějakých deset procent. Chceme se dále rozšiřovat. Nemáme tak velký sklad, abychom rostli jen po vlastní ose. V rámci tržiště chceme nabízet zejména věci, které nepoužíváme každý den, jsou spíše doplňkem sortimentu. Nejde přitom jen o e-shopy, ale také o klasický retail. Vedeme teď diskuse s velkými obchodníky, kteří už berou online vážněji, snaží se do něj vniknout a hledají odbytové kanály.
Dneska už úplně čistě offlinoví obchodníci skoro nejsou, každý má nějaký e-shop, ale často s malým dosahem. Bavíme se s obchodníky, kteří mají tržby z online prodejů třeba do pěti procent. I s velkými značkami, ale zatím nemůžeme specifikovat.
Nejdůležitější je doba doručení, a jestli prodejci plní, co slibují. To je pro nás hlavní faktor, zda s partnerem zahájit řízení, že ho „vypneme“. Druhá věc je, kolik objednávek ruší. Někdy se stane, že obchodník produkt zrovna vyprodá, nebo se něco rozbije při nakládání, což není nic hrozného. Vyšší podíl zrušených objednávek ale nedělá na zákazníky dobrý dojem. Aktuálně jsme pod jedním procentem, což je dobré. Měříme si také spokojenost zákazníků.
Podpořte Reportér sdílením článku
Má svůj web Ekonews věnovaný tématům udržitelnosti, ať už v byznyse nebo v praxi každého z nás.