Potraviny online jsou velké téma, za covidu se ozvaly všechny řetězce, říká šéf DoDo

13. října 2020

Michal Menšík vlastní osobní asistenční službu DoDo od roku 2017.

archiv firmy DoDo

Logistický startup DoDo, jenž se stovkami zelených aut brázdí Prahu a další města, zažívá raketový růst. Už nyní cítí ze strany prodejců jídla o čtyřicet procent vyšší poptávku. V posledním čtvrtletí čekáme další výrazný nárůst, říká jeho šéf Michal Menšík.

Jak jste připraveni na druhou vlnu covidu, navíc ještě v kombinaci s Vánocemi dohromady?

To bude zajímavé období. Do konce roku budeme mít zhruba šest set aut, dnes máme 1 200 kurýrů, do konce roku to bude asi patnáct set. Kapacity jsme schopni relativně rychle přidávat. První vlna covidu nás dobře připravila.

Jak se dají rychle rozšiřovat kapacity? Lidé zřejmě jsou, ale co auta?

Lidi v této době jsou, ale to platí i pro auta. Je spousta volných taxíků, vozů pro zásobování restaurací, celý segment gastronomie, ten využíváme primárně.

Auta tedy nejsou jen vaše vlastní, také si je pronajímáte?

Jako první navyšujeme naše počty, máme plán počtu aut. Teď budeme přebírat dalších dvě stě vozů. Pak máme další auta v pronájmu, to je druhá volba. A poté teprve jdeme do externích možností, jako jsou zmiňovaní dopravci v gastronomii.

Když jste začínali, jaká byla kritická velikost flotily, abyste byznys rozjeli a byli zajímaví pro zasílatele?

Když jsme DoDo přebírali, tak jsme měli jenom dvě auta. Dvě auta, deset kurýrů, hodně jsme rozváželi přes MHD. Pak jsme rostli spolu se zakázkami. První bylo KFC, postupně zakázky rostly a my jsme přidávali další kapacity.

Takto postupujete i při vstupu na zahraniční trhy? Nechodíte nikam naslepo bez nasmlouvaných zakázek?

Přesně tak. To by bylo neekonomické a nedávalo by to smysl. Jsme na Slovensku, v Maďarsku, něco máme i v Polsku, ale tam je to stále utlumené. Nyní řešíme primárně expanzi do Německa a případně do Bulharska.

Partneři, se kterými jdete do ciziny, jsou české firmy, nebo nadnárodní?

Podpořte Reportér sdílením článku