Potraviny online jsou velké téma, za covidu se ozvaly všechny řetězce, říká šéf DoDo
13. října 2020
13. října 2020
Logistický startup DoDo, jenž se stovkami zelených aut brázdí Prahu a další města, zažívá raketový růst. Už nyní cítí ze strany prodejců jídla o čtyřicet procent vyšší poptávku. V posledním čtvrtletí čekáme další výrazný nárůst, říká jeho šéf Michal Menšík.
To bude zajímavé období. Do konce roku budeme mít zhruba šest set aut, dnes máme 1 200 kurýrů, do konce roku to bude asi patnáct set. Kapacity jsme schopni relativně rychle přidávat. První vlna covidu nás dobře připravila.
Lidi v této době jsou, ale to platí i pro auta. Je spousta volných taxíků, vozů pro zásobování restaurací, celý segment gastronomie, ten využíváme primárně.
Jako první navyšujeme naše počty, máme plán počtu aut. Teď budeme přebírat dalších dvě stě vozů. Pak máme další auta v pronájmu, to je druhá volba. A poté teprve jdeme do externích možností, jako jsou zmiňovaní dopravci v gastronomii.
Když jsme DoDo přebírali, tak jsme měli jenom dvě auta. Dvě auta, deset kurýrů, hodně jsme rozváželi přes MHD. Pak jsme rostli spolu se zakázkami. První bylo KFC, postupně zakázky rostly a my jsme přidávali další kapacity.
Přesně tak. To by bylo neekonomické a nedávalo by to smysl. Jsme na Slovensku, v Maďarsku, něco máme i v Polsku, ale tam je to stále utlumené. Nyní řešíme primárně expanzi do Německa a případně do Bulharska.
Podpořte Reportér sdílením článku
Má svůj web Ekonews věnovaný tématům udržitelnosti, ať už v byznyse nebo v praxi každého z nás.