Stále vymýšlíme záložní plány, říká spolumajitelka eventové agentury

29. dubna 2021

Barbora Krásná

Anna Krásná

Některé konference jsme přesunuli už třikrát, jsme teď takoví profesionální měniči termínů a všeho, říká zakladatelka a spolumajitelka agentury Blue Events Barbora Krásná, jejíž firma se pustila za pandemie do hybridních akcí, při nichž jsou někteří hosté na místě a ostatní online.

Co dělá firma, která se živí pořádáním konferencí, když už přes rok není možné větší akce dělat?

Žijeme s nadějí, že je to pomíjivý stav a že se vrátíme k normálnímu fungování.

Přešli jste s konferencemi do online prostoru?

Naučili jsme se dělat hybridy, které jsme nikdy nechtěli dělat, ale musíme. Když máme hybridní konferenci, tak to znamená mít živou konferenci v sále, všechna technika je nastavena na živý přenos, ale zároveň máme ještě druhou televizní režii, která je úplně stejně nákladná, a jedeme dvojí grafiku, obrazy. Je to vlastně dvojí náklad, což si málokdo uvědomuje.

Jaký má přínos dělat hybridní konferenci, proč neděláte jen čistý online?

Takový přenos má nějakou dynamiku, atmosféru. V sále jsou lidé, kteří tleskají, řečníci k někomu mluví, posluchači se smějí. Když jsme se dívali jen na online, kdy lidé často prezentují ze svých obýváků s mizernou kamerou, tak tam chybí jakákoliv odezva. I profesionální řečníci ze sebe těžko tu energii vydají. Loni v září jsme měli i zahraniční hosty, kteří nemohli přijet, ale vždy byl jeden připojený a na něj navazovala debata lidí na místě. Lidé se mohli online ptát jeho, ale otázky vznikaly z atmosféry na místě.

Loni v září jste tedy udělali poslední konference, kam mohlo přijít publikum osobně, a tím to skončilo. Co se dělo od té doby?

Září bylo krásné, pak byly volby a zavřeli jsme se. Podzimní konference, odložené z května, jsme v listopadu po domluvě s přihlášenými otočili do online. Začátek letošního roku byl už špatný, dochází energie nám i partnerům. Hodně nás ale drží při životě, že nám lidé na trhu věří.

Teď už to začíná být lepší, ale můžete už vůbec konference plánovat?

Příští týden pátého května se koná Retail Summit Action, kdy diváci sedí u obrazovek a my vysíláme vše ze sálu. Všechny příchozí budeme testovat. Chceme, aby minimálně novináři, partneři ze Svazu obchodu, my a někteří řečníci dělali publikum těm, co přednáší. Na další konferenci v květnu, na Communication Summit, který se koná v divadle Jatka78, bude i krátké online představení Cirk La Putyka, pro radost všem. Když to půjde, chtěli bychom na této akci aspoň večer třeba venkovní setkání účastníků.

Vy teď ale ještě nevíte, co bude za ani ne měsíc povolené.

Podpořte Reportér sdílením článku