Bezúdržbové kolo? Nevěřte výrobcům, takové neexistuje, říká zakladatel sítě cykloservisů
13. srpna 2020
13. srpna 2020
Jeho otec při jízdě na kole zemřel. Svou zálibu v kolech si pak Pavel Čábelický doma prosazoval těžko. Ale prosadil. Začal závodit, ale i jeho kariéru ukončila nehoda. Dnes je mimo jiné reprezentačním mechanikem a stará se také o kola své manželky, trojnásobné české mistryně v závodech na horských kolech Jitky Čábelické. Letos rozjíždí unikátní koncept mobilních cykloservisů Kolofix a zdarma pořádá pro své klienty školení, jak se o kola starat. „Lidé například velmi často nevědí, že při mytí nesmí použít vapku, jinak poškodí pohyblivé komponenty,“ popisuje Pavel Čábelický.
Zabýváme se pouze servisem a opravami kol, tedy bez jejich prodeje. A tím jsme unikátní.
Myslím, že jsme dokonce první na světě. Napadá mě jediný, nejblíže podobný koncept, a to je Velofix v Americe, který ale funguje na bázi franšízantů. Všechno jsme si vyzkoušeli v Praze a od jara otvíráme pobočky, abychom byli ve všech krajích. Naše aplikace ve skutečnosti slouží přímo k rezervaci času mechanika. Zajišťujeme však nejen objednání, ale také odvoz kol z vašeho domova a následné přivezení, možný je i servis přímo u vás.
Souvisí to právě s tím, že všude kola hlavně prodávají. Jsou to obchody, a servis je pro ně spíš doplňkem. Když ale jdete ráno jako mechanik do takové práce, netušíte, kolik času vám zabere prodej kol a jejich skládání, což má vždy prioritu. Obchod a servis jsou dvě nádoby, které by podle mě neměly být vůbec propojené.
Lidé si nás na první pohled mylně zaškatulkovali jako drahé. My vám ale neprodáváme celé balíčky úkonů, jako je tomu jinde, naopak účtujeme pouze potřebnou službu. Pokud potřebujete seřídit přehazovačku, nic víc platit nemusíte. S hodinovkou 950 korun jsme i na Prahu posazení níž. Spousta obchodů má sazbu přes tisícovku, výjimkou není ani 1 300 korun za hodinu. Cena servisu u vás doma je navýšena pouze o cenu dopravy 18 korun za kilometr.
Spravujeme i levná kola v pořizovací ceně od deseti tisíc korun. Tedy to, co u nich opravit jde. Jen u nejlevnějších kol za pět tisíc korun je tolik plastových dílů, že některé věci nejdou nejen opravit, ale ani seřídit.
Podpořte Reportér sdílením článku
Začínal v deníku MF DNES.