Velká média kvalitu moc neřeší, v tom je naše šance
7. října 2021
Velká média kvalitu moc neřeší, v tom je naše šance
7. října 2021
Velká média kvalitu moc neřeší, v tom je naše šance
Bezmála tři roky už působí na českém trhu nový Deník N. „Výsledky zatím předstihují naše plány,“ říká jeho ředitel Ján Simkanič. Podle něj u čtenářů boduje především kvalitní obsah. To je také důvod, proč nyní Deník N a magazín Reportér vytvořily společnou nabídku výhodného předplatného. V rozhovoru se dočtete i o tom, které politické strany si na důkladnou novinářskou práci stěžují a jakou nejlepší radu dostali čeští novináři od slovenských kolegů. S Jánem Simkaničem se léta známe, proto si tykáme. Rozhovor si můžete poslechnout i ve formě podcastu.
Já jsem byl původně bloger a člověk, který se aktivně zajímá o společenské dění a politiku. Ale nikdy jsem nebyl profesí novinář politického typu. To, co obdivuji na svých kolezích, jsou vysoké nároky, které na sebe a svou práci kladou. Nechtějí nikdy pustit ven věci, které nejsou úplně jasné, podložené, dokázané… Místo toho jdou do hloubky, věnují spoustu úsilí tomu, aby si informace ověřili natolik, že za nimi mohou stát. Když to člověk vidí na každodenní bázi, je to docela zážitek.
O tom byla velká debata, do jaké míry se má nebo nemá ředitel objevovat na stránkách Deníku N. My jsme si to určili tak, že poslední slovo ohledně obsahu má vždy šéfredaktor. Ten musí mé texty vždy schválit k publikaci. Já to respektuji a rozhodně se nikam netlačím.
Ano. Ten text pak obrazně řečeno spadl pod stůl a bylo to správně.
I když jsem dříve pracoval ve vydavatelství se specializovanějším obsahem, k veřejné debatě jsem měl vždy blízko. Když přišla tahle myšlenka, tak se pro mě spojilo hned několik momentů. Zaprvé silná značka Deníku N a jeho příběh na Slovensku – dodnes chovám k lidem, kteří sebrali odvahu a „enko“ založili, velký respekt a obdiv. Zadruhé pak touha dokázat, že to v dnešní době jde, založit nové a solidní médium. Zatím se zdá, že to byl úspěšný pokus, a my jsme příjemně překvapeni.
Zahájili jsme crowdfunding s názvem Nový Deník, což byla z nouze ctnost, protože doména Deník N nebyla volná. S tímhle jménem přišla moje žena a já jsem byl nadšený, že vůbec něco mám, protože vymyslet deníkový název, pro který je volná doména, je sám o sobě nadlidský úkol. Nakonec jsme si během dovolené někde u Rostocku na dálku plácnuli s chlapíkem, který tu doménu vlastnil.
Podpořte Reportér sdílením článku
Zakladatel magazínu Reportér.